duminică, 12 septembrie 2010

Detergent 100% natural pentru vase



Gata, am gasit solutia pentru vase curate si stralucitoare dar si pentru mainile mele uscate si mereu iritate. Detergentul lichid il descoperisem pe blogul Laurei Adamache si esteeee extraordinar!!! Spala si cu apa receee, degreseaza, da stralucire oalelor si paharelor si e 100% natural!!!

Photobucket


Ingrediente

3 lamai mari
400 gr apa
200 gr sare
100 ml otet de mere

  1. Spalam lamaile si le stergem bine dupa care le taiem in bucatele mici si le scoatem samburii. Nu se indeparteaza coaja! Aceasta e responsabila de culoarea detergentului si mirosul divin. Eu am buctat-o prima oara...
  2. Mixam la robot, cu ajutorul lamelor de otel, lamaile impreuna cu sarea si 200 de gr apa pana obtinem o crema (cam 5-6 minute la viteza maxima) dupa care amestecam crema obtinuta cu inca 200 gr de apa si 100 gr otet si punem intr-o cratita pe foc mic. Se poate folosi si un blender stick, cu conditia sa taiati lamaile in bucati mici.
  3. Calculam 10- 15 minute din momentul in care incepe sa fiarba dupa care stingem focul si lasam deetergentul sa se raceasca iar apoi il pastram in recipiente de sticla. Detergentul are o consistenta cremoasa. Gasiti voi recipientul potrivit.


16 comentarii:

  1. Lore, am facut si eu o cantitate mai mica ...in perioada asta lamiile sunt foarte scumpeeee, saptamina trecuta am vazut la complex cu 9.2 Kg. iar in supermarket am luat cu 6.8 Kg.... intr-adevar miroase divin totusi parca ii mai trebuie ceva ca sa fie perfect ! Uau, sotul tau a luat o gura, daca avea si ceva sapun ras in el ?

    RăspundețiȘtergere
  2. si daca adaugi in loc de apa decoct de nuci de sapun ce iese? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @geta, pai sa fie perfect ii lipseste spuma :) si parerea mea ca sapunul ar imbacsi buretele, cu toate ca cel in care predomina palmierul e extraordinar la curatare nu isi are rostul in reteta acestui detergent lichid...spala foarte bine si fara el.

    Mda sotul meu e foarte pofticios...se cearta de fiecare daca la impartirea dulciurilor cu fiica mea: doua lui ca e mai mare, una Theei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) ma amuza tare intamplarea cu sotul tau,al meu intreaba prima data sa fie sigur ca nu pateste cea :))....multumim pentru retete si sigur o sa pun si eu in practica ;)

      Ștergere
  4. @nedeia, nu as avea sa adaug decoct de nuci de sapun in robot pentru ca face multa spuma la blenduit. Insa ce am facut eu:

    In blender am adaugat apa si cand am pus totul pe foc am adaugat 200 ml decoct. Sa stii ca spuma a inceput sa apara, mai ales daca pun in chiuveta cu apa fierbinte.

    Nu e o idee rea cu alte cuvinte :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, ii trebuie si spuma ! Eu am pus si putin sapun ras din cel cu ulei de palmier dar n-a fost bun, a iesit grasimea deasupra si am alergat dupa ea sa o adun cu lingurita .... trebuie sapun cu superfat zero !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @geta, eu te las pe tine sa incerci si cu sapun cu superfat 0% si daca merge atunci incerc si eu...nu de alta, dar ar fi pacat sa adunam amandoua cu lingurita grasimea de deasupra =))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sună atât de bine. O să îl încerc cu siguranță.
    Am o fobie față de detergent, oricât aș clăti vasele am impresia că rămâne puțin pe ele. Cu asta n-o să mai am grijă. :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai dreptate...eu una am stoc mare de lamai si detergent la concelator :D Sa nu raman cumva fara :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Am facut si eu detergetul asta, mirosea extraordinar insa dupa utilizarea lui m-am trezit ca toate vasele mele erau unsuroase (si nici macar nu folossc mult ulei in mancaruri). Probabil ar fi trebuit sa adaug si niste sapun sau acele renumite nuci de sapun. Sau poate nu am facut ceva cum trebuie... Oricum, am de gand sa fac iarasi aceasta reteta in care sa adaug decoct de nuci de sapun, nu suport ideea de a folosi detergenti de vase din comert care nici nu stiu ce contine.

    RăspundețiȘtergere
  10. mai imi spumnea cineva ca ii iesise uleios dar folosise otet expirat:D

    se poate face un decoct concentrat de nuci de sapun...clar iese si mai bun :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu cred ca a iesit unsuros poate din cauza otetului , mie mi se pare mai eficient otetul normal si nu cel de mere. Am o nelamurire insa, ce sunt acelea nuci de sapun ?

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-am luat inima in dinti si am preparat detergentul de vase. In afara de faptul ca nu a iesit perfect cremos (robotul meu a lasat si ceva bucatele de lamaie mai mari), in rest e perfect!
    L-am testat pe farfurii si tacamuri cu care am mancat omleta si n-a ramas nici urma de grasime.
    Excellent job, Luthelo!
    As vrea sa mai adaug doar ca am imbogatit putin reteta adaugand cateva picaturi de tea tree oil, cunoscut ca fiind un excelent dezinfectant.
    Mai asteptam asemenea retete :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumim. Sa imi dai voie te rog sa il public si sa il fac cunoscut pe unde pot.

    RăspundețiȘtergere
  14. sigur Ileana, singura conditie e sa scrii sursa retetei. Si eu o gasisem pe blogul Laurei Adamache :)

    Te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Roua, exact asa imi iese si mie dar nu ma deranjeaza deloc. Sotului nu ii place ca nu face spuma insa cum eu sunt mai mult de servici :D

    RăspundețiȘtergere

Cartea de vizita sa-ti fie bunul simt.
Nu agreez comentariile rautacioase. Acestea vor fi eliminate automat.

Postari similare

Related Posts with Thumbnails