sâmbătă, 20 februarie 2016

Multumim, Luthelo!

In randurile urmatoare veti citi experienta unei utilizatoare de sapunuri solide Luthelo.
Am ales sa reproduc integral textul ei pentru ca nici eu nu puteam vorbi despre sapunurile mele atat de bine si de complex.
Ma simt onorata si deosebit de magulita de cuvintele tale, Laura!
Multumesc! 


Natura m-a inzestrat cu un par de care nu pot spune ca am fost vreodata nemultumita: negru, ondulat, des, stralucitor, moale, creste repede. Cel putin asa a fost in copilarie, cand ma spala bunica cu sapun de casa si apa de ploaie. Apoi cand am mai crescut am inceput sa descopar spuma pentru par, ceara, sampoanele fel de fel care la prima spalare ma faceau sa spun WOW si la urmatoarele pas...
In studentie am descoperit ca imi sta bine cu parul drept, iar pentru ca draga mea colega de camera avea o placa de indreptat, am inceput si eu sa o folosesc din ce in ce mai des.
Deja e inutil sa adaug cum in timp au inceput sa apara varfurile "coada-de-matura", pe urma stralucirea incepuse sa cam paleasca, parul devenea din ce in ce mai uscat, greu de descalcit si cu din ce in ce mai multa "jertfa" ramasa pe perie. Cat despre matreata - aveam abonament la cea mai tare optiune, care aparea imediat dupa spalare. Dupa ce l-am cunoscut pe sotul meu (mare iubitor de motociclete) si incepusem sa ma plimb si eu pe motocicleta, situatia a devenit chiar critica. Stiu ca suna fain, ca o scena desprinsa din filme, poate da bine in poze, dar.... a-ti lasa pletele sa falfaie in vant de sub casca (pe care o scoti si o indesi pe cap de o suta de ori) e... cea mai proasta idee posibila privind sanatatea parului. Par mai incalcit decat dupa turele pe motocicleta nu am avut nicicand :)) (Off-topic: Amatoarelor de motociclete le recomand cu caldura impletirea parului, iar cand e posibil sa fie tinut sub geaca/ haine, sa nu il falfaie vantul). 
Mastile naturale cu uleiuri deja nu prea mai ajutau, simteam ca ard gazul de pomana. La fiecare pieptanare scoteam cate un pumn de par, stiam si eu ca nu e bine si ca trebuie sa fac ceva.
Cand intr-un final m-am hotarat sa trec pe sampon solid, stiam ca voi avea de furca pentru ca mai incercasem de vreo 2 ori si o lasasem balta rapid din cauza perioadei de acomodare. Totusi, de data asta eram hotarata sa nu renunt, fie ce-o fi. Asa ca am comandat "Neem matreata" si m-am pus pe treaba.
- Acomodarea. Evident, dupa prima spalare parul a ramas usor imbacsit, sau mai bine zis, suficient de imbacsit incat sa nu il pot descalci usor, iar pe perie ramanea un reziduu albicios. Stiam deja de "sevrajul" care ma asteapta si de ramasitele minerale de la apa dura, nicio surpriza pentru mine. A 2-a zi m-am spalat din nou pe cap, doar ca de data asta am folosit la clatire apa + otet. A fost mult mai bine. Am continuat in aceeasi maniera si am pastrat clatirea cu otet de la final, cu rabdare si speranta ca parul se va acomoda cat mai repede. In timp, parca a inceput sa fie mai bine. Totusi, de multe ori nu reuseam sa ma clatesc bine si simteam parul unsuros si imbacsit in anumite zone ale capului, mai ales in crestet. Se simtea si la spalat ca nu "scartaie" de curat. Am rezolvat problema cand am realizat ca asta se intampla pentru ca parul meu fiind destul de des, samponul nu reusea sa patrunda bine peste tot sa il curete si mai apoi sa se si clateasca eficient. Ce am facut? L-am impartit in 2 si l-am spalat asa, pe bucati. No more problems de atunci.
- Frecventa spalarii: Nu am avut un par gras; mereu l-am spalat la 5-6 zile, asa ca am continuat cu acelasi interval ca si inainte.
- Matreata: De cand cu toate minunile de sampoane din comert, matreata mea incepuse s-o ia razna. Nici nu mi se usca bine parul ca deja incepeau sa se vada cojitele pe scalp. Dupa 1 an de sampon solid nu am scapat complet de matreata, dar s-a redus mult, apare mai greusi nu mai am mancarimi puternice ca inainte. In plus am observat ca matreata depinde foarte mult de nivelul de stres si de alimentatie. Ma credeti sau nu, in perioadele cand nu mananc produse cu zahar rafinat, scalpul meu e muuuult mai hidratat, la fel si pielea de pe fata/ corp.
- Stralucire: DAAAAA! Dupa 2-3 luni de sampon solid si dupa ce am scapat de acomodare, am remarcat ca parul straluceste si e o stralucire naturala, de par hidratat, sanatos, care vine "din interior". Nu e stralucirea aceea artificiala de "silicon" pe care o dadeau sampoanele dupa primele 2-3 spalari.
- Alte "tratamente": Inainte foloseam masti cu uleiuri, ou, etc. iar la final balsam. Acum nu mai am timp sau chef de ele. De vreun an nu mi-am mai facut masti. O singura data am pus ulei de masline pe par (nici nu mai stiu de ce), suficient cat sa nu-mi mai trebuiasca, deoarece samponul solid e destul de bland si scoate foarte greu uleiurile vascoase din par. Chiar daca am renuntat la mastile pe care inainte le faceam saptamanal, parul meu nici nu da semne ca ar avea nevoie de asa ceva pentru ca ramane foarte hidratat. Timp economisit :D Singurul "balsam" e otetul din apa de clatire, care imi descalceste minunat parul si il face foarte usor de pieptanat.
- Apa dura vs apa demineralizata: Ei bine, ma apuca pe mine intr-o zi de vara cu ploaie torentiala sa ies afara de nebuna cu 2 bidoane de 10 sa le umplu. Am fiert + strecurat apa de ploaie si am folosit-o la spalat si clatit parul, in lighean, cum ma spala bunica mea cand eram mica. Am fost uimita de rezultat, topaiam de bucurie. Samponul a facut MUUUUUUULTA spuma, a curatat parul perfect, s-a clatit perfect si nu a mai fost nevoie de otet la final. Apoi, cu o seara inainte de cununia civila, de stres sa nu cumva sa nu mi se clateasca bine parul, am cumparat apa demineralizata si am folosit-o in aceeasi maniera, cu acelasi rezultat. Asadar, apa dedurizata e o minune in combinatie cu samponelul solid. Cine are apa "moale" la chiuveta e norocos cu carul! 
- Caderea parului: Cum spuneam, incepusem sa raman cu destul de mult par in perie  si la spalat. Mai ales dupa ce ma scarpinam din cauza matretei. Uf, nu exagerez dar depaseam lejer cele 100 de fire pe zi. Cam la 9-10 luni de cand am tercut pe sampon solid s-a redus si caderea parului. Vizibil. La sotul meu, s-a intamplat asta de la prima spalare. La mine mai incet, dar sigur. 
- Regenerarea: Am sute de firicele noi care prind din urma. Am avut mereu parul des, dar acum e mai des ca oricand. Si procesul de regenerare e mai mult decat vizibil, uneori nu stiu cum sa mai "cumintesc" firicelele noi :)) 
- Sampon clasic: Din decembrie 2014 nu am mai folosit decat o data sampon solid, prin vara, pentru ca il uitasem pe al meu acasa si a trebuit sa imprumut "de-o spalare" de la o prietena. Rezultatul a fost dezastru: Par umflat, electrizat, lipsit de stralucire, incalcit de-am rupt un pieptene in el. Thanks, but no thanks. 
- Ce am folosit? Neem matreata, Gingi si de 2-3 ori Ghrassoul-ul sotului. Nu am folosit deloc Magia Verde, dar acesta e preferatul mamei pentru ca ii face parul fin sa se aranjeze mult mai bine. Toate observatiile de mai jos sunt subiective si sunt bazate pe experienta mea si a familiei :P
Neem: - hidrateaza si hraneste foarte bine, cel mai bine dintre toate. Spuma e mai putina si se formeaza mai greu. Se clateste mai greu din par decat celelalte. Din cauza ca face spuma mai greu, se consuma ceva mai repede. Totusi, pentru ca efectul hidratant nu e deloc de neglijat, prefer sa il alternez cu Gingi.
Gingi: - face foarte multa spuma. Curata foarte bine. Hidrateaza mai putin decat neem, insa nu usuca parul. Se consuma mai greu decat neem. 
Ghrassoul: - la sotul meu a avut un efect puternic impotriva caderii parului. Face multa spuma, curata foarte bine, cel mai bine dintre toate, as spune. E un fel de "clarifying shampoo" natural. Totusi, nu il recomand pentru parul cret-uscat, pentru ca la mine am observat ca are tendinta de a usca usor varfurile. 
Toate: Regenereaza, nu "ard" parul, necesita clatire cu otet daca apa e dura mai ales daca parul e lung/des, se consuma mult mai repede in apa dura si mult mai greu in apa dedurizata. Nu necesita balsam. La unii diferenta poate fi vizibila de la prima spalare (asa a fost la sotul meu), dar la mine majoritatea efectelor benefice au aparut in timp. 
Cam astea sunt concluziile dupa mai mult de un an de zile de folosire a sampoanelor solide Luthelo (mai exact din decembrie 2014). Nu am de gand sa ma intorc vreodata la samponul clasic, m-am lamurit in toti acesti ani ce efecte are asupra parului si scalpului. Am molipsit toata familia si toti folosesc si sunt multumiti de rezultate. 
Multumim, Luthelo! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cartea de vizita sa-ti fie bunul simt.
Nu agreez comentariile rautacioase. Acestea vor fi eliminate automat.

Postari similare

Related Posts with Thumbnails