vineri, 24 iunie 2011

Ce ar trebui sa contina un ulei/crema pentru plaja naturala

si ce NU.

In timp ce dioxidul de titan sau oxidul de zinc sunt recunoscute pentru  proprietatiile de ecran solar total, ele  nu sunt  100% naturale in adevaratul sens al cuvantului. Studii demonstreaza ca ar contine si compusi chimici. Dar ne putem bucura de un ulei realizat in casa fara nici unul din cele  doua pulberi amintite?

Uleiul din samburi de zmeura rosie ofera un spectru mare de  protectie. Din lecturile mele se pare ca acesta se numara printre uleiurile care ofera cel mai bun factor de protectie UVA si UVB. Acesta  contine un nivel extrem de ridicat de alfa si vitamina E, vitamina A, omega -3, omega -6  si acizi grasi.  Unele surse au declarat ca FPS poate ajunge pana la 50.  Cu toate acestea, chiar daca informatiile sunt corecte nimeni nu specifica cat la % ar trebui sa contina un ulei pentru o anumita protectie.

Alte uleiuri recunoscute pentru proprietatile SPF:

  1. Uleiul de canepa: spf 6
  2. Uleiul  de macadamia spf 6
  3. Uleiurile de  susan, jojoba si untul de shea 4
  4. uleiul de cocos spf 2
  5. Uleiul de catina si  cel de seminte  de morcov...dar cat?
Simt nevoia din nou sa subliniez faptul ca nivelul de SPF indicat poate fi extrem de variabil,  in functie de cum si cat de multe ingrediente sunt folosite.

  • DAR, ce ar trebui sa lipseasca cu desavarsire dintr-un ulei de plaja? 
As spune PAS uleiurile esentiale cu efect fototoxic( portocale. lamaie, bergamont, lime,  gref, alte citrice). Asa ca atentie  ce cumparati. Un producator care ar adauga citrice in uleiul de masaj sau plaja mi-ar ridica serioase semne de intrebare in privinta informatiilor care le detine. Sau meticulozitatea cu care isi pregateste retetele. 

As spune PAS colorantilor, aromelor sintetice si  sticlelor/recipientelor transparente.  Da,exact..a  sticlelor transparente. De ce credeti ca uleiurile fie vegetale,  fie esentiale vin ambalate in sticle fumurii sau opace? Pentru ca asa isi pot pastra mai bine calitatiile si proprietatiile intacte. 

4 comentarii:

  1. foarte utile informatiile.. si apreciez exemplele "asa nu" dar sunt sigura ca iti vei face dusmani cu ele. :D :D :D
    In ultima perioada am tot inceput sa citesc astfel de articole sau de tutoriale DYS si chiar imi prepar destul de multe solutii si creme. Incepe sa imi placa "intoarcerea la natura" :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum  ce sa spun...daca renunta  la citrice si recipiente transparente cel putin are toata  lumea de castigat. Eu una nu vand ulei de plaja, atata timp cat nu am garantia ca ofera protectie clara. Cand vine vorba de produse naturale, clientii principali sunt gravidele, mamele care alapteaza, cei cu piele foarte sensibila  sau copiii. Care este garantia ca produsul meu este eficient?

    RăspundețiȘtergere
  3. Hello, Lore
    e adevarat ca uleiurile mentionate de tine au un anumit factor de protectie dar intr-adevar nu se stie exact cat...SPF 50 la uleiul din samburi de zmeura... hmmm.. eu nu prea cred
    un astfel de ulei le-am preparat copiilor mei pentru uzul zilnic, cand ne plimbam pe ici-colo si nu stam foarte mult in soare
    Dar pentru plaja, parerea mea, pe care mi-o sustin cu ore de batut netul in lung si lat, este ca oxidul de zinc (sau dioxidul de titan, dar oxidul de zinc este mai bun, acopera mai bine spectrul UVA ) este necesar (vrei sa stii la ce ore merg turistii la plaja pe aici? cu copii mici, mici rau :( )
    oxidul de zinc este, la urma urmei un compus chimic - el se gaseste si ca atare, in natura, dar este foarte rar...
    singurele semne de intrebare referitoare la siguranta folosirii lui pe piele  se refera la oxidul de zinc sub forma de nanoparticule, existand temeri ca acesta s-ar putea absorbi prin piele...
    din contra, aici http://www.aad.org/media-resources/stats-and-facts/prevention-and-care/childrens-skin-care se recomanda folosirea unei asemenea creme la copiii care au pielea sensibila sau cu reactii alergice; si iarasi, informatii foarte frumos detaliate, plus alte linkuri aici:http://www.badgerbalm.com/t-sunscreen_zinc_oxide_nanoparticles.aspx
    Cat despre uleiurile esentiale folosite, este si marele meu of, nu si singurul... ca se folosesc aiurea, nedocumentat si cine stie in ce proportii:( chiar migalesc si eu la un articol pe tema asta...

    RăspundețiȘtergere

Cartea de vizita sa-ti fie bunul simt.
Nu agreez comentariile rautacioase. Acestea vor fi eliminate automat.

Postari similare

Related Posts with Thumbnails